پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150333
برداشت از حساب ضامن آدم بدحساب؛قانوني يا غير قانوني؟!
تاریخ انتشار : 1393/11/07 13:21:25
نمایش : 1205
دردسرهاي واقعي وقتي شروع مي‌شود که تسهيلات‌گيرنده نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نمي‌کند و ضامن زماني متوجه اين موضوع مي‌شود که بايد به‌عنوان ضامن، اقساط معوق را پرداخت کند و يا بدون اطلاع او، از حسابش برداشت مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حتما تاکنون شرايطي براي شما به‌وجود آمده که بخوانيد ضامن يک نفر براي گرفتن تسهيلات بانکي شويد؛ ممکن است در شرايط اعتماد، رودروايسي و کمک به ديگران باشد، اما مساله اين‌جاست که همه چيز در اين‌جا خاتمه پيدا نمي‌کند.

دردسرهاي واقعي وقتي شروع مي‌شود که تسهيلات‌گيرنده نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام نمي‌کند و ضامن زماني متوجه اين موضوع مي‌شود که بايد به‌عنوان ضامن، اقساط معوق را پرداخت کند و يا بدون اطلاع او، از حسابش برداشت مي‌شود.

در حال حاضر بسياري از کساني که ضمانت افراد را براي گرفتن تسهيلات مي‌کنند، پاي قراردادهاي بانکي را نمي‌خوانند و نمي‌دانند در صورت معوق شدن وام‌هاي بانکي، از حساب آنها اقساط برداشته خواهد شد. اما بعد از مدتي با خالي شدن حساب خود، متوجه مي‌شوند که به دليل ضمانتي که داشته‌اند و عقب افتادن اقساط، بدون اطلاع از حساب آنها برداشت شده است.

محمدرضا پورابراهيمي، عضو شوراي پول و اعتبار در گفت‌وگو با «افکارنيوز» در اين باره مي‌گويد: «از نظر قانوني اگر امکان وصول از طرف وام‌گيرنده نباشد، در قراردادهاي بانکي آمده که ضامن تضمين کرده است که معوقات را بپردازد.»

وي مي‌افزايد: «قوانين و مقررات اين اجازه را به بانک داده است که اگر وام‌گيرنده، اقساط خود را پرداخت نکند، از حساب ضامن اقساط را برداشت کند.»

نعمت احمدي، حقوقدان و وکيل دادگستري نيز به «افکارنيوز» متذکر مي‌شود: «زماني که ضامن اوراق ضمانت را امضا مي‌کند، داغ است و متوجه موضوع نيست و کاغذها را امضا مي‌کند.»

وي مي‌افرايد: «در قراردادهاي بانکي از ضامن موافقت مي‌گيرند که هر گاه وام‌گيرنده اقساط خود را نپرداخت، اجازه داده شود که از حساب ضامن برداشت کنند.»

احمدي با بيان اين‌که اين موضوع در همه بانک‌ها تقريبا مرسوم است، تصريح مي‌کند: «اگر ضامن اين فرم‌ها را امضا نکند، نمي‌توانند از حساب او برداشت کنند و بايد دادگاه دادخواست بدهند، اما ضامن اين فرم‌ها را امضا مي‌کند.»

وي خاطرنشان مي‌کند: «در هنگام عقد قرارداد تذکرات لازم به وام‌گيرنده و ضامن به صورت مکتوب داده مي‌شود، اما مشکل اصلي اين‌جاست که نه وام‌گيرنده و نه ضامن قرارداد بانکي را مطالعه نمي‌کنند.»

با اين حال، در حال حاضر اين سوال مطرح است که چرا بانک‌ها قبل از اين‌که ضامن را از عدم پرداخت اقساط مطلع کنند، اقدام قانوني انجام مي‌دهند؟
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html